2008. december 17., szerda

Kekszdélután

Ma végre elkészítettem azt a zabpelyhes kekszet, amit már régen elterveztem. Pillanatok alatt kész van. Még félóra sem kell hozzá.
A receptet Jakabházi Annamaritól kaptam és tényleg nagyoooon finom. Kicsik is nagyok is nagyooooon szeretik. Orsi erre azt mondja: mnyám mnyám És benne a csokidarabok még ízletesebbé tették. A képen is jól láthatóak a csokidarabkák benne. Nekem kissé nagyobb tallérok sikeredtek, nagyon kicsikre kell formázni, mert még ellaposodnak és megnőnek. No, de elsőre elég jól sikerültek, és ahogy apa mondja: az íze a fontos. Az pedig: mnyám mnyám. Nekem 46 db. tallér jött ki.
Ez úton is köszi Annamari.



Itt a recept:

Zabpelyhes keksz:
15 dkg puha vaj
6 dkg barna cukor (én fehér, rendes cukrot tettem)
6 dkg cukornak megfelelő édesítőszer (mézet tettem én)
1 tojás
15 dkg zabpehely (fontos, hogy az egyszerű, sima zabpehelyt tegyük)
10 dkg teljes kiőrlésű liszt
1 kávéskanál őrölt fahéj
1/2 kávéskanál szódabikarbóna
1 csipet só
10 dkg tejcsokoládé, apróra vágva (elhagyható, de kár kihagyni)

Összeállítom a tésztát. Egy nagy tálba kimérem a zabpelyhet, rá a lisztet, majd jöhet egy kis szódabikarbóna, egy csipet só és ízesítésnek egy kis fahéj is.
A vajat robotgéppel habosra keverem a kétféle cukorral, majd hozzádolgozom a tojást.
A csokit felaprítom, és a lisztes keverékhez szórom. Majd jöhet a száraz anyaghoz a cukros-tojásos keverék és az egészet fakanállal jól összedolgozom.
A tésztából diónyi adagokat teszek egymás mellé 5 centire az előkészített tepsire, majd ezeket nedves ujjal kicsit ellapítom. Egyszerre nem fér rá az összes tészta a tepsire, ezért miután megsütöttem az első adagot, elkészítem a többi tallért is.
A zabpelyhes tallérokat 10-12 perc alatt megsütöm a meleg sütőben. Amikor készen vannak, még puhák, de ahogy kihűlnek, megszilárdulnak és ropogósak lesznek.

Nincsenek megjegyzések: