2009. január 9., péntek

Újévi családlátogatás

Apa reggeltől estig dolgozik, anya pedig hétfőtől elkezdte a családlátogatást. Orsi pedig a harangozóval van szinte egész nap.
Néhány gondolat.
Vannak családok, ahol alíg várják a lelkészt, vannak ahol sápítoznak, hogy "Jaj tiszteletes most nincs pénzem, tudom, hogy elmaradtam az egyházfenntartói járulékkal" Persze itt örökké magyarázkodom, hogy NEM A PÉNZÉRT járok, hanem újévi, áldástkérő családlátogatás ez. Munkám és hívatásom a lelkészség, így én szívesen teszem, bár emberien bevallom, hogy a nagy hidegben sokszor én is szívesebben ülnék otthon, főleg ha helyenként ilyeneket hallok:
- Az unitárius tiszteletes elkezdte a családlátogatást, mert neki van ideje.
- Nincs annyi dolga, mint egy férfinak. (itt utalás történik persze a ref. kollegára.)
- Hát persze hogy jár az idén, hiszen már nagy a lánya.
- Nincs csak egy gyermeke.

Nem dícsérni, sem megvédeni nem akarom magam, DE azért legalább azt én is emberileg elvárnám, hogy inkább ne tegyenek megjegyzést ha már némi elismerés nincs a munkám iránt.
Miért van több dolga egy férfilelkésznek, mint egy nőlelkésznek? Talán jobb nem tovább ecsetelni a dolgokat, nem beszélve arról, hogy itthagyom a papilakon a gyermekem. ( jó hogy nem idegennel, de azért mégiscsak nem vagyok vele)és igen egy kislányom van, de azért ő még nem olyan nagy.

A másik dolog ami mégiscsak elgondolkodtat, az az hogy az újévi családlátogatást a hívek kérték, hogy ha már a kat. és ortodox papok "megszentelik" a házat, az unitárius miért nem indul családot látogatni, "áldást" kérjen a házra, az új esztendőre?!
Én is jó ötletnek tartottam és amióta itt vagyok, egy év kivételével minden évben jártam, járok. És nem pénzért, hogy az egyházfenntartási járukélot beszedjem, DE milyen érdekes - és ezt a gondnoknővel is megállapítottuk - hogy amikor a román pópa jár, a románoknál mindig van pénz, előkerül.

Én legszívesebben a betegekhez járok, mert látom, érzem hogy várnak, hogy sokszor valóban "napfény vagyok az életükben" -ahogy valaki mondta - és a szemük sarkában legördülő könnycsepp őszinte és mély.

2 megjegyzés:

derzsipapék írta...

Kedves Piroska!
Osztozom a gondjaidban. Én is családlátogatok a gyülekezetemben. Ha nem is ilyenek, de másfajta gondjaim vannak. Nem könnyű. Isten adjon nekünk erőt, hogy mindenek ellenére imádkozni tudjunk érettük!
Kata

Csete - Bodor család írta...

Köszönöm Kata. Isten segítségével, bölcsességgel és lelki békességgel a szívünkben bármi jót megvalósíthatunk és reméljük hogy munkánknak mégiscsak lesz jó gyümölcse.