2009. május 5., kedd

Anyák napja margójára

Minden évben eljött anyák napja.
Az idén - mivel Orsi lányom már nagyobb - elgondolkoztam egy kicsit, "felülvizsgáltam" anyai szerepemet. Mi mindenre "megtanított" a lányom. Még csak alíg másfél éves, de már sokmindenre rájöttem, megtapasztaltam, hogy nem minden működik a "könyv szerint". Megtapasztaltam, hogy hol a türelmem határa (van ilyen? igen), hogy már egy gyors zuhany elegendő a felfrissuléshez, hogy nincs annyi időm, hogy leüljek és elolvassak egy jó könyvet. Megtapasztaltam, hogy egyszerre több dolgot is lehet tenni: főzni, vasalni és elmélkedni egyszerre, és közben mos a mosógép. Megtapasztaltam, hogy azért jó volt néhány nap Orsi nélkül - ami nem azt jelenti, hogy nem szeretem vagy nem törődöm a lányommal, hanem egyszerűen csak azt, hogy kell egy kis szünet és ilyenkor jó magammal foglalkozni. Megtapasztaltam, hogy a kevés alkalommal (hála Istennek csak 2x) amikor beteg volt, mindig hétvége volt, amikor zárva az orvosi rendelő. Kissé agodalmakkal telt el az a hétvége, de éreztem, tudtam, hogy a rossz dolgok hamar elmúlnak, mint ahogyan az évek is nagyon hamar eltelnek... néha kissé túl hamar... Megtapasztaltam,hogy mit jelent önállóan enni másfélévesen, hogy a leves remek hajzselé...hogy amit kér a lányom azt minden áron elakarja érni és eléri... És remélhetőleg még mennyi mindent fogok megtapasztalni...
Egy verssel kívánok így utólag is nagyon boldog anyák napját.

Ezt a verset Jakabházi Annamarinál láttam, remélem nem gond, hogy "kölcsön" veszem. Ezzel kívánok édesanyámnak, anyósomnak, nagymamámnak, minden édesanyának boldog anyák napját.

"Nem az a leghatalmasabb,
aki ország-világ ura,
Nem az a leghatalmasabb,
aki szelek, tengerek fölött uralkodik.
Nem az a leghatalmasabb,
akinek a legtöbb öldöklő fegyvere van,
az sem,
akinek legnagyobb a kincse, gazdagsága,
hanem az a leghatalmasabb,
aki embert szül a világra.

- Szakály Dezső -

Nincsenek megjegyzések: