2009. március 17., kedd

Rizsfelfújt

Anya most készített először, de nagyon finomra sikerült. DE hétfőtől fogyókúra, mert a mérleg egyre többet mutat.



Íme a recept:
RIZSFELFÚJT

Hozzávalók(4személyre):
250g rizs
1l tej
1 citrom (én kihagytam, mert éppen nem volt citromom)
csipetnyi só
3 tojássárgája +4 tojásfehérje
9 dkg cukor
8 dkg aszalt sárgabarack( én kompotot használtam)

Túrókrém:
30 dkg túró
1 cs vaniliás cukor
8 dkg mazsola

Továbbá:
5 ek sárgabarack lekvár
6 dkg vaj

Elkészítés:
1. A rizset feltesszük főni a liter tejben, hozzáadjuk a sót és a citrom lereszelt héját. Addig fözzük, amig a rizsszemek teljesen puhák lesznek. Nekem elég volt az egy liter tej, de ha még kellene adjunk nyugodtan hozzá.

2. A tojásokat válasszuk szét és 1 tojás sárgáját tegyünk külön. 3 tojássárgáját elkeverjük a cukorral, apróra vágott aszalt sárgabarackkal és belekeverjük a már megfött tejberizsbe. (én barack kompotot használtam)
3. Felverjük a 4 tojásfehérjét és ezt is beleforgatjuk a tejberizsbe.

4. A túrót a vaniliás cukorral, a maradék 1 tojássárgájával és a mazsolával elkeverjük.

5. Összeállítás: A tejberizs felét egy tüzállótálba simítjuk. (Én tepsibe tettem, mert ekkora jénai tálam nem volt, de figyelem a tepsi aljára sütőfóliát kell tenni, mwert ha nem odaég.) Megkenjük a lekvárral. (ezt elötte mikróban felmelegíthetjük, akkor könnyebb kenni)
Rásimítjuk a túrókrémet, majd a maradék tejberizst. Feldarabolt vajjal befedjük.
40 percig sütjük a lerben. Én bő 45 percet hagytam lassú tűzön, mert nem volt előmelegítve a sütő.
Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

derzsipapék írta...

Megkívántattad...

Csete - Bodor család írta...

Hát akkor rajta... irány a konyha.

reka írta...

Hűűű, ezt egyszer megcsinálom. A pavlovi reflexem beindult :))

Csete - Bodor család írta...

Réka.
Tényleg finom:)